Φωτογραφίες

Επισκεφθείτε τη σελίδα της πρωτοβουλίας

Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2016

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 433: Οι «λαγοί» της κυβέρνησης, ο «κοινωνικός διάλογος» και η αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική επίθεση…



Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Σταχυολογούμε διάφορες δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών, μελών της Επιτροπής διαλόγου για την Παιδεία, όπως τις παρακολουθούμε στον Τύπο. Η αξία τους έγκειται στο ότι αποτελούν ταυτόχρονα και τροχιοδεικτικές βολές για τα σχέδια της κυβέρνησης στην Εκπαίδευση και στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Ύστερα λοιπόν από τον Αλ. Τριανταφυλλίδη και τις προτάσεις του για δίδακτρα στην εκπαίδευση, νέος «λαγός» του ΣΥΡΙΖΑ, ο βουλευτής του, Γιάννης Στέφος λέει πως είναι «καιρός να δούμε σε συνεργασία με τις Περιφερειακές Διευθύνσεις τον αριθμό των σχολείων που, διάσπαρτα στη χώρα, εξυπηρετούν περισσότερους καθηγητές παρά μαθητές. Δεν είναι δυνατόν ετούτα τα χρόνια να λειτουργούν σχολεία με ελάχιστους μαθητές, που μπορούν να εξυπηρετηθούν σε πολύ κοντινά σχολεία». Αυτό σε ελεύθερη μετάφραση στρώνει το δρόμο για νέο κύμα συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων!
Αποτελεί θράσος η δήλωση περί «κοντινών σχολείων» αφού κρύβει το πώς λειτουργεί κάθε χρόνο η μεταφορά των μαθητών. Έχουμε γίνει μάρτυρες και από προηγούμενες συγχωνεύσεις, με μαθητές να κάνουν πεζοπορία χιλιομέτρων για να πάνε στο σχολείο τους, να μεταφέρονται ακόμα και σε καρότσες αγροτικών ανά την Ελλάδα.
Το λόγο έχει ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαλόγου, Α. Λιάκος όπου μίλησε για ανάγκη δημιουργίας σχολών για εκπαιδευτικούς, σε ένα δεύτερο επίπεδο μετά το πτυχίο (συνέντευξη στην «Εφημερίδα των Συντακτών»). Έχουμε δηλαδή ανοικτή στήριξη της παραπέρα αποσύνδεσης του πτυχίου των εκπαιδευτικών από το επάγγελμα. Συγκεκριμένα είπε: «Είναι μύθος ότι το πτυχίο αρκεί για μια οποιαδήποτε σταδιοδρομία χωρίς μια προηγούμενη μαθητεία και εξειδίκευση. Μόνο στα καθηγητικά επαγγέλματα συμβαίνει αυτό. Πόσο προετοιμασμένοι είναι οι νέοι καθηγητές/τριες με το πτυχίο της ειδικότητάς τους να αντιμετωπίσουν τα δύσκολα προβλήματα του σύγχρονου σχολείου; (...) Δεν χρειάζεται ειδική προετοιμασία σε σχολές εκπαίδευσης και καθοδηγούμενη πρακτική εξάσκηση στο σχολείο; Το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας είναι εντελώς ανεπαρκές».
Αλήθεια ας μας πουν, γιατί δεν περνούν τη λεγόμενη παιδαγωγική επάρκεια στα προγράμματα των πανεπιστημίων; Γιατί επιδιώκουν ξεχωριστές σχολές; Γιατί ακριβώς χρειάζονται τον έλεγχο και τη χειραγώγηση.Σκυμμένους  δασκάλους και εκπαιδευτικούς.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τέτοιες δηλώσεις έχουν τη δική τους ιστορία… αφού και ο προηγούμενος υπουργός Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Α. Μπαλτάς είχε δηλώσει στη Βουλή, ότι η κυβέρνηση σε συνεργασία με την πανεπιστημιακή κοινότητα θα επανεξετάσει τη νομοθεσία σχετικά με το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας, που αποτελεί και αυτό ένα ακόμα βήμα προς την αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα για τους εκπαιδευτικούς.
Τέλος, ο Κ. Γαβρόγλου, πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, εκτίμησε ότι πλέον «η σχέση πτυχίου και επαγγέλματος έχει ουσιαστικά ακυρωθεί» (δήλωση στην «Εφημερίδα των Συντακτών»), χωρίς να το αναφέρει ως ένα πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί, αλλά ως μια πραγματικότητα στην οποία πρέπει να προσαρμοστούμε.
Να λοιπόν, τι διάλογο επιδιώκουν, πώς θα βάλουμε το κεφάλι μας στη λαιμητόμο. Σε κάθε περίπτωση το 2016 θα είναι όπως προδιαγράφεται χρονιά αντιεκπαιδευτικής – αντιλαϊκής επίθεσης, όμως μπορεί και είναι στο χέρι μας όπως φαίνεται ήδη και από τις πρώτες αντιδράσεις ενάντια στο ασφαλιστικό έκτρωμα, να γίνει και χρονιά λαϊκής αντεπίθεσης.
Για το ΔΣ

                              Ο Πρόεδρος          Ο Γραμματέας

Αμπαζής Γιώργης   Τσίγκος Στεφανής


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.